همه چی درهمه چی

همه چی درهمه چی

سلام،به وب من خوش اومدین.اینجا درباره ی هرموضوعی پست میذارم
همه چی درهمه چی

همه چی درهمه چی

سلام،به وب من خوش اومدین.اینجا درباره ی هرموضوعی پست میذارم

پست169:آیامیدانستید؟؟؟؟

آیا می دانستیدقلب انسان میتواند خون را ۱۰ متر به بیرون پرتاب کند

آیا می دانستیدمتداولترین نام در دنیا محمد است

آیا می دانستیدزبان قویترین ماهیچه در بدن است

آیا می دانستیدروز تولد شما حداقل با ۹ میلیون نفر دیگر یکی است

آیا می دانستیدستاره دریایی مغز ندارد

آیا می دانستیدزنان تقریبا ۲ برابر مردان چشمک میزنند

آیا می دانستیدشما نمیتوانید با حبس کردن نفستان خودکشی کنید

آیا می دانستیدانسانهای راست دست به طور میانگین ۹ سال بیش از چپ دستها عمر میکنند

آیا می دانستید لئوناردوداوینچی قیچی را اختراع کرد

آیا می دانستیددرآمد مایکل جوردن از کمپانی نایک، بیش از درآمد تمام کارکنان این کمپانی در کشور مالزی است

آیا می دانستیدمورچه ها بعد از مرگ در اثر سم پاشی به پهلوی راست میافتند

آیا می دانستیدهر انسانی در طول زندگیاش به طور میانگین ۸ عنکبوت را در حال خواب میخورد

آیا می دانستیدگربه ماهی بیش از ۲۷۰۰۰ عضو چشایی دارد

آیا می دانستیدکشتی ملکه الیزابت دوم بابت هر گالون سوختی که میسوزاند فقط ۱
۵ متر حرکت میکند
  
ادامه مطلب ...

پست 167:ارزش تغذیه‌ای شیرهای طعم‌دار خانگی

شیر عسل: با افزودن یک تا دو قاشق چایخوری عسل به یک لیوان شیر ساده می‌توانید این نوشیدنی را تهیه کنید.بر اثر ترکیب شیر با عسل، خواص تغذیه‌ای و ضدسرطانی آن دوچندان می‌شود. این نوشیدنی بسیار نشاط‌آور و آرام‌بخش بوده و می‌تواند کیفیت خواب را مطلوب سازد.خواص ضدمیکروبی آن برای کسانی که در معرض انواع عفونت‌ها قرار دارند همچون پرستاران، بسیار مفید است. رفع‌کننده خستگی و سوء تغذیه بوده و برای خوش خلقی و افزایش هوش کودک مفید است. اما بدانید میزان انرژی عسل در مقایسه با قند و شکر برابری می‌کند و بسیار پرکالری است. این نوشیدنی به دلیل دارا بودن عسل آلرژی زا بوده و برای کودکان زیر یک‌سال محدودیت مصرف دارد.

توجه: از افزودن عسل یا موم آن به شیر داغ خودداری کنید. حرارت شیر تا حدودی ویتامین‌های حساس عسل را تخریب می‌کند.

شیر کاکائو: یک لیوان شیر را گرم کرده و یک قاشق مرباخوری پودر کاکائو با کمی شکر به آن بیفزایید. کاکائو حاوی ترکیبات فنولی و اگزالات زیادی است. این ترکیبات می‌تواند با برخی از ریزمغذی‌های شیر بخصوص کلسیم آن ترکیب شده و از جذب آن بکاهد. اما به دلیل آن‌که در شیرهای خانگی کاکائوی کمتری استفاده می‌شود، میزان کلسیم شیر بیش از ترکیبات فنولی کاکائو بوده و حدود دو سوم کلسیم آن تحت هر شرایطی جذب خواهد شد. در ضمن کافئین این نوشیدنی هم زیاد نیست و در مقایسه با نوشابه‌های سیاه کولا‌دار 10 برابر کمتر است و روی رفتارهای هیجانی کودک اثر سوئی نخواهد داشت.

توجه: به گفته متخصصان تغذیه، برخی از انواع شیر‌کاکائو از شیرهایی که بار میکروبی بالایی دارد، تهیه می‌شود. این موضوع باعث افت کیفیت پروتئین و خواص تغذیه‌ای این شیرها خواهد شد.

شیر قهوه و نسکافه: یک لیوان شیر قهوه با میزان شیر بیشتر می‌تواند یک سوم کلسیم مورد نیاز بدن خانم‌های بالای 50 سال را تامین کند. میزان ترکیبات فنولی و کافئین این نوشیدنی کمی بیشتر از شیر کاکائو بوده و بهتر است در کنار آن از مصرف ماست و پنیر غافل نشوید. شیر قهوه برای افراد با فشار خون بالا، کسانی که تپش قلب دارند یا مادران شیرده چندان مفید نیست.

توجه: نسکافه‌های آماده به دلیل دارا بودن مواد نگه‌‌دارنده و برخی اسیدهای خوراکی، خوردگی مینای دندان را دوچندان کرده و مصرف زیاد آن توصیه نمی‌شود. برخی از انواع شیر کاراملی هم به دلیل آن که علاوه بر شکر از میزان زیاد چربی و تخم مرغ تهیه شده‌، به رغم کلسیم و پروتئین باکیفیت، بسیار پرکالری است.

شیر سویا: این شیر کاملا گیاهی است و برخلاف تصور عامه با شیر گاو مخلوط نمی‌شود. از نظر طعم و خواص تغذیه‌ای شباهت چندانی به شیر گاو ندارد. این شیر یک چهارم کلسیم شیر لبنی را داراست اما به جذب کلسیم در بدن کمک می‌کند. پروتئین آن با پروتئین شیرگاو برابری نمی‌کند اما چربی آن از نوع غیر اشباع و فاقد کلسترول است. لاکتوز ندارد و سرشار از ترکیبات آنتی‌اکسیدانی (ضدسرطان) و مواد شبه هورمونی است. این شیر را هرگز جایگزین شیر لبنی نکنید.

توجه: شیر سویا در برخی کودکان و نوزادان به دلیل وجود برخی پروتئین‌های حساسیت زا موجب بروز آلرژی با علائمی چون استفراغ، گریه، اسهال آبکی و در موارد شدیدتر موجب حساسیت آنافیلاکسی می‌شود.

شیربا پوره میوه ها: با افزودن آبمیوه، پوره، مارمالاد یا مربای خانگی به یک لیوان شیر، خاصیت این نوشیدنی را دو چندان خواهید کرد. توانایی هضم لاکتوز شیر تعدیل می‌یابد و از همه مهم‌تر آن‌که ویتامین C میوه‌های تازه می‌تواند قدرت جذب آهن و کلسیم شیر را افزایش دهد. اگر هم بخواهید ارزش پروتئینی شیر را بالا ببرید، می‌توانید آن را با غلات یا انواعی از مغزها یا به همراه خرما، کشمش یا مویز میل کنید.

پست 163:زیتون دشمن پوکی استخوان


محققان اسپانیایی دریافتند که زیتون می‌تواند از ابتلا به پوکی استخوان پیشگیری کند و سطح قند خون را پایین بیاورد.

به گزارش فارس، تحقیقات گروهی از محققان اسپانیایی نشان می‌دهد؛ افرادی که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای یعنی رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزی‌ها به همراه زیتون و روغن زیتون به مدت دوسال استفاده کردند، از استخوان‌های قوی‌تری برخوردار بودند و احتمال ابتلای آنها به پوکی استخوان کاهش یافت.

محققان گفتند، پیروی از این رژیم غذایی موفق شد تا سطح پروتئین osteocalcin و بسیاری از فاکتورهای رشد استخوان در خون را افزایش دهد و این امر تاثیری پیشگیرانه بر استخوان‌ها داشت و قدرت و استحکام آنها را افزایش داد.

به گفته این محققان، پیروی از این رژیم غذایی و افزایش سطح پروتئین osteocalcin و بسیاری از فاکتورهای رشد استخوان در خون همچنین باعث کاهش خوردگی استخوان مرتبط با بالارفتن سن در زنان و مردان شد و احتمال ابتلا به پوکی استخوان و خطر شکستگی‌ها را کم کرد.

روغن زیتون خواص فراوانی دارد و دفع کننده سنگ کیسه صفراست که برای این منظور باید آن را با آبلیمو مصرف کرد. همچنین روغن زیتون برای رفع سرفه‌های خشک مفید است.

روغن زیتون برای رفع خارش‌های پوستی نیز مفید است و برای بدن بچه‌هایی که به نرمی استخوان و کم‌خونی مبتلا هستند؛ روغن زیتون اثر مفیدی دارد و برای رفع پیوره لثه (التهاب لثه) می‌توان روغن زیتون را به روی لثه مالید. همچنین دم‌کرده برگ درخت زیتون تب‌بر و جوشانده آن برطرف کننده رماتیسم است و پماد میوه نارس زیتون برای سوختگی مفید است.

پست158:آیامیدانستید؟؟؟؟؟!!!

آیا می دانستید که اولین مردمانی که آتش را در جهان کشف کردند ایرانیان بودند

آیا می دانستید اولین مردمانی که عطر را برای خوشبو شدن بدن ساختند ایرانیان بودند

آیا می دانستید اولین مردمانی که مقیاس سنجش اجسام را کشف کردند ایرانیان بودند

آیا می دانستید اولین مردمانی که نخ را کشف کردند و موفق به ریسیدن آن شدند ایرانیان بودند

آیا می دانستید اولین مردمانی که کشاورزی را جهت کاشت و برداشت کشف کردند ایرانیان بودند

آیا می دانستید اولین مردمانی که مس را کشف کردند ایرانیان بودند

آیا می دانستید اولین مردمانی که به کرویت زمین پی بردند ایرانیان بودند

آیا می دانستید اولین مردمانی که زغال سنگ را کشف کردند ایرانیان بودند

آیا می دانستید اولین مردمانی که سکه را در جهان ضرب کردند ایرانیان بودند

آیا می دانستید اولین مردمانی که اسب را به جهان هدیه کردند ایرانیان بودند

آیا می دانستید بیشتر هواپیما ها صندلی شماره 13 را ندارند

آیا می دانستید جمعیت میمون های هند بیش از 50 میلیون است

آیا می دانستید ایرانیان اولین کسانی بودند که نخ را کشف کردند

آیا می دانستید یک نوع وزغ  در جهان وجود دارد

که در بدن خود سم کافی برای کشتن 2200 نفر آدم را دارد

آیا می دانستید بزرگترین دریای دنیا دریای مدیترانه هست

و بیشترین عمق آن به 4500 متر می رسد